De Audi e-tron GT laat zien dat elektrisch rijden alles behalve saai is. Een echte gran turismo met bijbehorende afmetingen en een wielbasis van maar liefst 2,90 meter.
In het ontwerp is alles gedaan om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden, en dat is gelukt. Voor hoge snelheden krijgt de e-tron GT een automatische spoiler aan de achterzijde voor extra stabiliteit.
En alsof de e-tron GT niet voldoende is brengt Audi ook een RS-versie op de markt, de RS e-tron GT. Naast opvallende RS-details wordt deze uitvoering voorzien van een nog krachtigere aandrijving.
De Audi e-tron GT is een vierdeurs Coupé met een lange wielbasis, hij heeft de proporties van een klassieke gran turismo en is overgoten met modern Audi-design.
Deze sportwagen is voorzien van de beroemde Audi quattro-vierwielaandrijving, met de onovertroffen kracht van elektrisch. Het slanke, langgerekte silhouet met de Coupéachtige daklijn borduurt voort op de Sportback-filosofie, nu met een groter aandeel voor het passagiersgedeelte. De e-tron GT is moderne poëzie.
Onze collega Marco vertelt je er alles over in de video.
Hoe gunstiger de aerodynamica, hoe lager het stroomverbruik uitvalt en des te meer kilometers je op een acculading rijdt. Zo vermindert de speciale vorm van de voorklep ongewenste luchtwervelingen en zelfs het aerodynamische design van de 21 inch velgen helpt om de luchtweerstand te verlagen. Bovendien creëert het wielontwerp een verkoelend effect voor de remmen. Onderaan de achterkant geleidt een grote diffuser de luchtstroom. Ook het relatief lage autogewicht heeft een gunstige impact op verbruik en actieradius. Dat is bereikt dankzij de toepassing van aluminium in Combinatie met staal en een koolstofvezel dak.
De Audi e-tron GT heeft een krachtige elektrische aandrijflijn met quattro-techniek. Elke wielas heeft zijn eigen synchrone motor met permanente magneet. Het resultaat is vierwielaandrijving.
De verdeling van de aandrijfkracht is elektronisch geregeld, zowel per as als per wiel. Hierdoor is de tractie optimaal. De platte accu die als het ware tussen de assen is uitgesmeerd, geeft de Audi e-tron GT een laag zwaartepunt. Tel daar de permanente vierwielaandrijving bij op en je bent verzekerd van een uitstekende rijdynamiek en levendigheid, gepaard met een geweldig weggedrag.
Met de introductie van de Audi e-tron GT brengt Audi ook nieuwe remmen op de markt. Deze remmen zijn voorzien van wolfraamcarbide. Ten opzichte van reguliere remmen zijn deze remmen maar liefst 30 procent slijtvaster. Daarnaast produceren deze remmen 90 procent minder remstof.
Kies je ervoor de RS e-tron GT aan te schaffen, dan wordt deze standaard geleverd met de nieuwe remmen.
Natuurlijk kun je ook kiezen voor de beste remprestaties met keramische remmen. Deze optie is er voor beide uitvoeringen.
Maak kennis met onze elektrische herinterpretatie van de Avant. Sportief, gestroomlijnd en praktisch: de nieuwe Audi A6 Avant e-tron performance.
De vernieuwde Audi RS 3 - die wederom leverbaar wordt als Sportback en Limousine - oogt sportiever dan ooit. Vanaf 22 augustus 2024 zijn de twee nieuwe modellen te configureren en te bestellen.
Sinds de eerste impressies van het concept in 2021 zijn de verwachtingen hooggespannen. De beelden spreken voor zich. De volledig nieuwe Audi A6 e-tron ademt design-evolutie.
Van A1 tot A8 en Q8; in onze digitale showroom vind je de nieuwste modellen. Staat jouw auto in onze showroom in Drachten? Dan zijn een proefrit en advies op maat natuurlijk service van de zaak.
Maximaal rijplezier en goed onderhoud gaan hand in hand. Daarom staan in onze Audi Service-werkplaatsen in Drachten en Heerenveen de beste monteurs voor jou en jouw Audi klaar. En zijn we er ook als je onverhoopt met pech staat.